genera1-676x523

اجزای اصلی سیکل تبرید در سیستم های تهویه مطبوع

 

 

با ما در ارتباط باشید

 

 

1- کمپرسور

2- مکش مبرد توسط قسمت ورودی کمپرسور صورت گرفته و در خروجی کمپرسور گاز با فشار بالا و متراکم خواهد شد و به سوی کندانسور هدایت می شود.

و پس از عبور از لوله ی مویین در اواپراتور مجدد تبدیل به گاز کم فشار می گردد  اقتصادی ترین شرایط یک کمپرسور از جنبه ی کار کرد زمانی است که گازمبرد وارد شده به کمپرسور در شرایط ایده ال اشباع خشک قرار گیرد اگر گاز ورودی بیش از اندازه گرم شده باشد ممکن است باعث کاهش قابلیت مکانیکی کمپرسور و بزرگ شدن مجدد محفظه ی ثیلندر کمپرسور گردد . در نتیجه ; مبرد بدون استفاده از اثر تبرید ان مورد استفاده قرار میگیرد .

 

2- کندانسور

گاز دارای فشار و درجه ی حرارت بالا از کمپرسور به کندانسور رانده شده و از طریق تبادل گرما با محیط و کاهش دما تبدیل به مایع می شود .

کندانسور از طریق عبور جریان هوا  توسط فن خنک می شود گرمای ایجاد شده از کندانسور برابر با مجموع گرمای جذب شده در اواپراتور و گرمای ناشی از کارکرد کمپرسور است .

 

3- شیر انبساط

شیر انبساط وسیله ای است که مقدار مناسبی از مبرد را به اواپراتور وارد میسازد و فشار ان را طوری کاهش میدهد که مایع بتواند در دمای پایین و مورد نظر تبخیر شود .

4- اواپراتور

اواپراتور به معنی تبخیر کننده می باشد . در این قسمت از سیستم ماده مبرد تبخیر می شود و گرمای فضای اطراف خود را جذب می نماید .

هرچه سطح تماس لوله های اواپراتور با هوای اطراف بیشتر باشد انتقال حرارت بهتر صورت گرفته و بازده عملکرد سیستم بالا تر خواهد رفت از طرف دیگر هرچه  میزان تراکم فین ها در اواپراتور بیشتر باشد و سطح زیادی را اشغال نماید نیروی مقاوم بیشتری را در برابر جریان سیال عبوری از سطح خود ایجاد میکند .

 

5- اکو مولاتور

نوعی جدا کننده مایع از گاز که از ورود مبرد مایع به درون کمپرسور جلو گیری کرده و در ورودی مکش کمپرسور نصب می شود …

برچسب‌ها: بدون برچسب

یک پاسخ

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *